De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Hessels - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Hessels - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Manon Hessels

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo, dat is even wennen hier in Paramaribo. Het is hier erg mooi maar je ziet de grote verschillen tussen arm en rijk erg goed. De villa's staan pal naast krottenwoningen. Dikke auto's rijden zo naast goedkope scootertjes. Over het verkeer gesproken: gekkenwerk. Verkeersregels? Wat zijn dat? Gisteren moest ik mijn fiets ophalen van de andere kant van de stad en dat was een groot avontuur. Niemand houdt zich dus aan de verkeersregels maar daarbij wordt er overal om je heen getoeterd. Ze toeteren omdat ze bekenden tegenkomen, naar mij omdat ik een blank meisje ben of omdat ze er langs willen. Het is echt chaos!

Ja, als blanke vrouw hier rondlopen is ook al een avontuur an sich. Als ik een dubbeltje krijg voor elke keer dat er schatje, hartje, I love you of andere dingen naar mijn hoofd geroepen wordt, ben ik nu al miljonair. Het is echt even wennen om je daar een houding aan te geven. Ik vind het ergens wel grappig maar als er een man een kilometer met je meeloopt wordt het wel vervelend. Dat gebeurde de eerste ochtend toen we naar de markt gingen.


Het is dus wel even wennen, ook aan de warmte. Maar wat heb ik het hier naar mijn zin. De meeste mensen zijn heel erg open en aardig, de natuur (zover ik die gezien heb, hier in de stad) is prachtig en mijn appartementje is erg chill. Ook de groep studenten is erg gezellig en we gaan er veel op uit om de omgeving te ontdekken.

Als het internet het beter gaat doen zal ik veel video's gaan plaatsen. Om jullie even een kort beeld te geven van de aankomst in Suriname heb ik alvast een kort filmpje gemaakt. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=8y5mu6nSkwo&feature=youtu.be

No spang en ik spreek jullie snel!




  • 04 Maart 2015 - 11:15

    Maaike:

    Vet!!!! Echt veel plezier met zijn allen.

  • 04 Maart 2015 - 17:10

    Wietze:

    Heeeeel veel plezier manon. Groetjes wietze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hallo lieve lezers van mijn waarbenjij.nu, Ik zal me even voorstellen. Ik ben een studente journalistiek, woon in Zwolle en houd me in mijn vrije tijd bezig met de wonderenwereld van koffie, a.k.a. ik ben Barista. Mijn droom is om de wereld te ontdekken en vele culturen te kunnen ontdekken. Vandaar dat ik een waarbenjij.nu heb gestart. Verder ben ik verslaafd aan koffie, houd ik niet van witlof, ben gek op 's nachts wandelen in de stad, andere mensen bewonderen en verhalen uitwisselen. Het gaat jullie goed, xx

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 3367

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 28 Mei 2015

Suriname, een hele nieuwe wereld

Landen bezocht: